صفر تا صد مزایای خرید املاک و مستغلات در دبی، اقامت و دریافت پاسپورت امارات

۱۹ مهر ۱۳۹۹ نوشته شده توسط مهدی فرهادی دانستنی های دبی

با معرفی رویداد اکسپو 2020 و همچنین قانون تعیین شده برای ویزا 10 ساله دبی، بسیاری از افراد به دنبال به دست آوردن مالکیت املاک دبی هستند.
بازار ملک و مستغلات دبی شاهد رشد روزافزون و پیشرفت های چشم گیری است، این گسترش ملک مخصوصا در نواحی اطراف دبی باعث جذب سرمایه گذاران بسیاری از کل جهان شده است.
اگر برای اولین بار قصد سرمایه گذاری با خرید ملک در دبی را دارید و می خواهید تفاوت بین یک ملک با مالکیت قطعی و منطقه آزاد را بدانید این پست برای شما بسیار مفید خواهد بود.

ملک با مالکیت قطعی و مناطق آزاد

اگر شما قصد سرمایه گذاری در بازار دبی را دارید، باید خود را نسبت به قوانین وشرایط مناطق آزاد و ملک با مالکیت قطعی در دبی آگاه کنید زیرا این اطلاعات به شما کمک می کند در کجا سرمایه گذاری به صرفه تر و بهتری داشته باشید.

امارات متحده عربی - دبی

مناطق آزاد دبی

نواحی مناطق آزاد و یا همان مناطق آزاد تجاری دبی، مناطق تعیین شده ای هستند که شرکت های و کسب و کار های فعال در آنجا از پرداخت مالیات معاف می باشند.
این مناطق منحصرا برای تجارت استفاده می شود و املاک این مناطق قابلیت مسکونی بودن ندارند.
تجارت آزاد در این منطقه برای تجاری مناسب است که، بیشتر تجارت خود را به خارج  امارات متحده عربی انجام می دهند و تنها از این کشور به عنوان پایگاهی برای توزیع و یا تولید منطقه ای استفاده می کنند.
مناطق آزاد تجاری دبی، به منظور تشویق و جذب سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده است زیرا معافیت مالیاتی آن امکان ایجاد یک فضای تجاری سودآور را برای شرکت های ثبت شده فراهم می کند.
صاحبان مشاغلی که تجارت خود را در یک منطقه آزاد تجاری تاسیس می کنند، مالکیت 100% کسب و کار خود را دارند.
در حال حاضر 24 منطقه آزاد در دبی فعالیت می کنند که می توان از محبوب ترین این مراکز به (Dubai Multi Commodities Centre (DMCC و یا منطقه آزاد جبل علی (JAFZA) که یکی از قدیمی ترین و مهمترین مناطق آزاد دبی هست اشاره کرد.

امارات متحده عربی - دبی

ملک با مالکیت قطعی

مناطق آزاد دبی مکانی است که ملیت های غیر شورای همکاری خلیج فارس می توانند ملک خریداری کنند. خرید ملک با مالکیت قطعی می تواند مالکیت زمین و واحد مسکونی را به خریدار اختصاص دهد.
با خرید این املاک خریدار اختیار فروش، اجاره و یا زندگی در ملک خود را به صورت آزاد دارد.
برای خرید این املاک نیازی به تابعیت امارات ندارید و اتباع خارجی به راحتی می توانند در این مناطق زمین خریداری نمایند.
فرمان خرید ملک در مناطق آزاد توسط اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی در سال 2002 تصویب شد.
زمانی که هریک از املاک در منطقه مالکیت قطعی در دبی را خرید می کنید باید نام خریدار را در اداره زمین دبی (DLD) به عنوان مالک زمین ثبت کنید.
این سند مالکیت قطعی ملک را به شما می دهد.
قرارداد مالکیت قطعی دائمی می باشد و زمانی که مالک از دنیا می رود به وارث وی می رسد. بنابراین ملک در همان خانواده باقی می ماند.
در حال حاضر، 23 محله به عنوان مالکیت قطعی در دبی تعیین شده است.
از محبوب ترین آن ها می توان به دبی مارینا، مرکز شهر دبی و دایره روستای جمیرا ( JVC) اشاره کرد.

امارات متحده عربی - دبی

کدام را باید انتخاب کنید؟

انتخاب بین مالکیت قطعی یا مناطق آزاد در دبی به هدف سرمایه گذاری یا میزان کنترلی که شما به عنوان صاحب بیزینس به آن نیاز دارید بستگی دارد.
تا سه ماه اول سال 2018 اگر شما به دنبال شروع تجارتی در منطقه مالکیت قطعی بودید لازم بود با شخصی از تبعه امارات شریک شوید.
در این صورت شهروند امارات 51% سهام را در اختیار داشت و 49% باقی مانده در اختیار شما بود.
اما در حال حاضر با اعلام قوانین جدید شرکت ها در امارات متحده عربی، سرمایه گذاران خارجی می توانند 100% شرکت های خارح از مناطق آزاد در امارات را صاحب شوند.
تا زمان اجرای قانون جدید برای داشتن مالکیت 100% مشاغل در دبی، سرمایه گذاران خارجی می توانند تجارت خود را در مناطق آزاد دبی راه اندازی کنند. اما این مسئله امکان گسترش را محدود می کند.
به این دلیل که شرکت های موجود در مناطق آزاد فقط مجاز به فعالیت در مناطق آزاد می باشند.
اگر به دنبال داشتن ملکی در دبی برای زندگی یا فروش می باشید، سرمایه گذاری در مناطق با مالکیت قطعی یکی از بهترین روش ها می باشد.
سرمایه گذاری های خارج از برنامه نیز با نزول قیمت ها و افزایش بازده بالاتر می توانند یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری باشند.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

امتیاز دهید!
کل: 3 میانگین: 5

۲ پاسخ به “صفر تا صد مزایای خرید املاک و مستغلات در دبی، اقامت و دریافت پاسپورت امارات”

  1. مصطفی شایسته گفت:

    آیا شما در زمینه فروش ملک در دبی هم فعالیت دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

namad