ویژگی های اکسپو ۲۰۲۰

۱ دی ۱۳۹۸ نوشته شده توسط مهدی فرهادی اکسپو , دانستنی های دبی

اهداف  اکسپو 2020 در دبی:

  • ایجاد فرصت:
    همه ما قدرت جهت دادن به آینده را داریم. این نمایشگاه با هدف فراهم کردن این فرصت به روش های مختلف از جمله پشتیبانی راه حل های مشکلات اجتماعی از طریق برنامه expo live  این امر را به تحقق می رساند.
    در این برنامه به معرفی بازدید کنندگان و ایده های خلاقانه ای که باعث الهام بخشیدن به آن ها می شود پرداخت خواهد شد.
  • پویایی:وقت فعال کردن کردن دانش و ایده پردازی، برای حرکت هوشمندانه به سمت پیشرفت است.
    در اکسپو 2020 با اتصال دانش و عصر دیجیتال این امر تحقق پیدا خواهد کرد.
  • پایداری:در اکسپو 2020 برای پایداری محیط زیست و کره زمین تلاش خواهیم کرد. تم اکسپو در سال 2020 ارتباط ذهن، خلق آینده هست که همه افراد را ترغیب می کند تا با منابع جایگزین مواد غذایی، آب و انرژی پاک در رابطه با حفظ و نگهداری کره زمین پویا باشیم.

تم اکسپو ۲۰۲۰:

موضوع و تم اصلی اکسپو 2020 دبی ( ارتباط ذهن، خلق آینده ) است و انتظار می رود این نمایشگاه جهانی فرصتی برای رشد و مطرح شدن ایده های خلاقانه در سرتاسر کره زمین باشد. تم های فرعی و هداف دیگر این نمایشگاه شامل توسعه پایدار، تحرّک و فرصت می باشند.
انتخاب یک شعار و تم برای این نمایشگاه جهانی ممکن است ماه ها طول خواهد کشید. شعار های قبلی نمایشگاه های جهانی شامل “انسان و جهان او” در اکسپوی 67 مونترئال، “فراغت در عصر تکنولوژی” در اکسپوی 88 بریزبین و “اکتشاف” در اکسپو 92 سویل می باشد.

لوگو اصلی اکسپو ۲۰۲۰:

لوگوی رسمی اکسپو ۲۰۲۰ دبی از حلقه ای طلایی الهام گرفته شده که در منطقه باستانی و تاریخی ساروق الحدید، حدود 4000 سال پیش کشف شده است و نماد و سمبل ارتباط بین دنیای شرق و غرب است که دبی نماینده آن محسوب می شود.
شیخ محمد در این باره اعلام کرده است :

این لوگو، نشان دهنده ریشه های عمیق تمدن ما به تمام جهانیان می باشد، ما همیشه همانند گلدانی می باشیم که تمدن و نوآوری را در خود جای می دهد.

شاید برای شما جالب باشد برای انتخاب این لوگو سخت گیری های زیادی انجام شد و کشور امارات متحده عربی برای انتخاب این لوگو مسابقه ای با جوایز بسیار نفیس برگزار کرد به برنده این مسابقه ی طراحی لوگو ۱۰۰،۰۰۰ درهم امارات متحده عربی که معادل۲۵۰۰۰ تعلق گرفت و همچنین وی سفری بی نظیر و خرق العاده را به چهار شهر برگزار کننده‌ی قبلی world expo خواهد داشت و وی همچنین برنده ی یک بلیط برای دو نفر برای شرکت در اکسپو ۲۰۲۰ دبی میباشدو از وی به عنوان طراح لوگو در مراسم افتتاح رسمی این رویداد دعوت خواهد شد.

دلیل انتخاب دبی به عنوان برگزار کننده اکسپو 2020:

در نوامبر 2013 دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها (Bureau International des Exposition) در پاریس رای گیری انجام داد و 167 عضو آن دبی را از رقبایی مانند سائو پائولو در برزیل، ازمیر در ترکیه و یکاترینبورگ در روسیه برتر شمردند.
لبته این شهرها تنها کاندیداهای برگزاری این نمایشگاه جهانی در سال 2020 نبوده اند. ایالت متحده آمریکا با شهرهایی مثل نیویورک، هوستون، لاس وگاس و سانفرانسیسکو شانس خود را امتحان کرد، اما در نهایت دبی به عنوان محل برگزاری اکسپو 2020 انتخاب شد.
جالب است بدانید که اکسپو ۲۰۲۰ دبی اولین نمایشگاه جهانی است که در منطقه MEASA (خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا) برگزار می شود و این نمایشگاه را به فرصتی بی نظیر و فوق العاده برای نمایش و شناسایی استعدادها و خلاقیت های این منطقه تبدیل می کند و همچنینی فرصت ارزشمندی برای نشان دادن توانایی های کشور عزیزمان ایران است.
پس از موفقیت دبی در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳ مراسم آتش بازی مفصلی در بلندترین برخ دنیا یعنی برج خلیفه برگزار شد. آتش بازی ای که همگان را مات و مبهوت خود کرد. این موفقیت آنچنان برای دبی ارزشمند بود که یک تعطیلی ملی در روز بعد برای همه موسسات آموزشی کشور اعلام نمود!

اسپانسر های اصلی اکسپو 2020:

اسپانسرهای رسمی این نمایشگاه یوپی اس، پپسی، اتصالات، ایرلاین امارات و نیسان هستند.

امتیاز دهید!
کل: 0 میانگین: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

namad