برج کریک دبی

۲۲ مهر ۱۳۹۸ نوشته شده توسط مهدی فرهادی دانستنی های دبی

برج کریک دبی، بلندترین برج جهان می باشد و توسط شرکت Emaar Properties پشتیبانی می شود. این برج عظیم که پیش‌تر با اسم برج نظاره شهر دبی (Dubai Observation Tower) شناخته می‌شد و در مرکز بخشی بزرگ‌ تر به اسم خلیج خور شهر دبی (Dubai Creek Harbor) قرار گرفته، این پروژه در حال ساخت می باشد و از بلندترین برج فعلی جهان – برج خلیفه – بلندتر می باشد.
این برج با الهام گیرى از معماری سنتی اسلامی و شباهت این سازه به یک دارت یا موشک بزرگ رو به آسمان هست که زیبایی‌های آن را دوچندان می کند و توسط معماری سوییسی-اسپانیایى به نام سانتیاگو کالاتراوا طراحى شده است.
تنه باریک برج، یادآور خطوط ظریف برگ های گل زنبق می باشد و در طبقه همکف آن یک پلازای بزرگ است که شامل فروشگاه های متنوع، موزه، امکانات آموزشی می باشد و هم چنین تعدادی دالان سبز برای دسترسی عابران پیاده و ارتباط نزدیک با بندرگاه کریک دبی در نظر گرفته شده است.


علاوه بر مشاهده چندین عرشه، قرار است بلندترین مسجد نیز در این برج ساخته شود که افراد در هنگام غروب آفتاب در ارتفاع 1000 متری می توانند به خواندن نماز مشغول شوند.
Emaar اعلام کرده است که این منطقه دو برابر بزرگ تر از مرکز شهر دبی خواهد شد و شامل 2 کیلومتر با منظره آبشار و 679 میلیون متر مربع فضای مسکونی و 851،000 متر مربع فضای تجاری و 22 هتل با 4400 اتاق و 11.16 میلیون متر مربع فروشگاه ساخته شود همچنین شامل برزگترین مجتمع تجاری که 30 درصد از دبی مال (بزرگ ترین مجتمع جهانی در حال حاضر جهان) بزرگ تر می باشد نیز می شود.


از این برج در سال 2020 رو نمایی می شود که از اصلی ترین اهداف آن، تکمیل این پروژه تا برپایی نمایشگاه اکسپو 2020 می باشد.


برج کریک در حال حاضر در رقابت با برج جده صعودی عربی می باشد. هر دو این برج ها به دنبال به دست آوردن لقب بلند ترین برج جهان می باشد.
در حال حاضر اطلاعات دقیقی از این موضوع در درسترس نمی باشد. بعضی از معماران اعلام کرده اند که برج کریک تنها 100 متر از برج خلیفه با ارتفاع 828 بلندتر می باشد و 80 متر کوتاه تر از برج جده با ارتفاع 1008 می باشد و بعضی اعلام می کنند که برج کریک با ارتفاع 1345 حدود 337 متر از برج جده بلند تر است.

 

امتیاز دهید!
کل: 20 میانگین: 4.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

namad