خیابان شیخ زاید

۱ بهمن ۱۳۹۸ نوشته شده توسط مهدی فرهادی دانستنی های دبی , مکان های گردشگری , مناطق اصلی دبی

خیابان شیخ زاید به عنوان یکی از بزرگراه های اصلی دبی، مسیر ویژه ای است که دو شهر ابوظبی و دبی را به یکدیگر وصل می کند. شیخ زاید تنها یک بزرگراه شلوغ و پر رفت و آمد نیست، بلکه این خیابان که به موازات خط ساحلی قرار دارد دارای ساختمان های مرتفع و لوکس است و به دلیل نزدیکی به مراکز تجاری، همیشه شلوغ است و روزانه بسیاری از گردشگران جهان از این بزرگراه عبور می کنند.

E 11، که خود عرب زبان ها به آن  (شارع ﺇ ١١) می گویند، بزرگترین بزرگراه کشور امارات متحده عربی می باشد. احداث این بزرگراه حدود 9 سال زمان برد و 13 سال بعد 30 کیلومتر به طول این خیابان افزوده شد که امروزه یکی از لوکس ترین خیابان های دنیا است.
دلیل نامگذاری این خیابان به یاد بنیان گذار فقید امارات متحده عربی بوده است که در پیشرفت و آبادانی این کشور نقش به سزایی ایفا کرده است.
شروع این خیابان از نزدیکی برج رویایی زعبیل (Za’abeel) شروع می شود و در ادامه در مسیر مرکز تجاری دبی (World Trade Centre) و برج های لوکس و مجللی همچون برج العرب و برج خلیفه قرار دارد و در نهایت به راس الخیمه منتهی می شود.

ویژگی های خیابان شیخ زاید:

از ویژگی های خیابان شیخ زاید، وجود خانه ها و هتل های مجلل و لوکس است، به همین دلیل معمولا اجاره خانه و رزرو هتل در این منطقه از قیمت بالاتری نسبت به برخی دیگر از مناطق دبی وجود دارد.
شیخ زاید مکانی برای اجتماع آپارتمان و برج های سر به فلک کشیده است و تقریبا هیچ خانه ویلایی در این منطقه وجود ندارد.
با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از برترین هتل های لوکس این منطقه آشنا کنیم.

هتل شانگری لا|Dubai Shangri-La Hotel

هتل شانگری لا، یک هتل 5 ستاره آسیایی است که در مرکزیت خیابان شیخ زاید و در نزدیکی دبی مال، برج خلیفه و دبی فریم واقع شده است و دارای 302 اتاق و سوئیت با طراحی منحصر به فرد می باشد.
از جمله امکانات این مجموعه می توان به استخر، کلاب، مرکز رفاهی و آبگرم، زمین بازی، باشگاه، خدمات تبدیل ارز، ایستگاه کامپیوتر و 8 رستوران و بار اشاره کرد. رستوران های این مجموعه زنجیره ای هستند و در سرتاسر دنیا شعبه دارند.
این هتل یک گزینه عالی برای کسانی است که علاقه مند به خرید لباس و برند های لوکس هستند زیرا علاوه بر امکانات رفاهی منحصر به فرد دارای فروشگاه های لوکس نیز می باشد.
برخی از اتاق های این هتل با چشم اندازی رو به دریا و برج خلیفه می باشند.
برای استعلام قیمت هتل می توانید از این لینک اقدام کنید.


هتل برج امارات جمیرا | Jumeirah Emirates Towers
هتل برج امارات جمیرا در خیابان شیخ زاید و در نزدیکی دبی مال و برج خلیفه واقع است، این هتل با 400 اتاق و سوئیت و دارا بودن امکانات رفاهی بسیاری توانسته امتیاز 9.2 را با توجه به نظرات کاربران به خود اختصاص دهد که کمتر هتلی می تواند این امتیاز را به خود اختصاص دهد.
از ویژگی های منحصر به فرد آن، می توان به رستوران های اشاره کرد که با سطح بالای کیفیت غذایی خود دارای چندین جایزه بین المللی شده اند و انواع غذاهای ایتالیایی، فرانسوی و خاورمیانه ای را ارائه می دهند.
از دیگر امکانات می توان به استخر، سالن ماساژ، سواحل مجلل، باشگاه مجهز و انواع سرگرمی ها اشاره کرد.
در صورت رزرو این هتل می توانید دسترسی نامحدود به پارک آبی وایلد وادی داشته باشید.
برای استعلام قیمت هتل می توانید از این لینک اقدام کنید.

هتل فیرمونت |  Fairmont Dubai
هتل 5 ستاره فریمونت یکی از برترین هتل های دبی می باشد که دارای 394 اتاق و سوئیت است و در خیابان شیخ زاید و در نزدیکی برج خلیفه، دبی مال، قاب دبی و بخش تجاری دبی قرار گرفته است، با توجه به طراحی منحصر به فرد این هتل هر اتاق به صورت پنت هوس بوده و دید کاملی به شهر را دارد.
این هتل مجلل و لوکس دارای خدمات منحصر به فردی از جمله سالن ماساژ، 13 سالن غذاخوری، روف گاردن، باشگاه ورزشی، سرگرمی های شبانه و… می باشد. خدمات عروسی، دستگاه خود پرداز، خدمات لیموزین و حمل و نقل شهری و حمل و نقل از دیگر خدمات این هتل می باشد.
ساحل جمیرا تنها چند دقیقه با این هتل فاصله دارد.
برای استعلام قیمت هتل می توانید از این لینک اقدام کنید.

هتل کنراد| Conrad Dubai
این هتل در منطقه اقتصادی و تجاری دبی قرار دارد و تا منطقه تجاری دبی تنها 2 دقیقه پیاده روی کافی است. چشم انداز این هتل به سمت دریا و اتوبان شیخ زاید است.
طراحی بی نظیر این هتل، ویژگی هایی از جمله حمام مجهز به تلویزیون، اتاق های مجزا همراه با سیستم صوتی پیشرفته و موارد دیگر می تواند تا ابد در ذهن شما باقی بماند. در رستوران های این هتل می توانید انواع غذاهای بین المللی با تنوع بی نظیر و طعم های منحصر به فرد را تجربه کنید.
یکی از آپشن های منو رستوران در این هتل، گزینه انتخاب غذای سالم است.
منطقه ترید سنتر برای افرادی که به تجارت، امتحان کردن غذاهای متنوع و خرید از برند های لوکس علاقه مند هستند گزینه ‏مناسبی می باشد.‏

iFLY دبی
پرواز از آن دسته از تجاربی است که خیلی سخت و با هزینه بسیار زیادی به دست می آید.
اما تجربه سقوط آزاد و معلق بودن روی هوا تجربه ای است که در مرکز iFLY در خیابان شیخ زاید به راحتی و با هزینه بسیار کمتری برای شما امکان پذیر خواهد بود.
برای تهیه بلیط این تور، از این لینک اقدام کنید.

آمفی تئاتر تاج محل پارک بالیوود دبی
آمفی تئاتر تاج محل یک صحنه نمایش عظیم و مجلل است که به صورت قصر سلطنتی هند طراحی شده است.
این مجموعه ۸۵۶ صندلی دارد و هر هفته میزبان چند اجرای نمایش بالیوودی است.
آمفی تئاتر تاج محل به همراه کل پارک بالیوود، تجربه ی شگفت انگیزی است که در سفر به دبی نباید آن را از دست بدهید.
برای تهیه بلیط این تور، از این لینک اقدام کنید.

اسکی دبی
از گرمای دبی به پارک اسکی در امارات مال پناه ببرید.
این پارک شگفت انگیز داخل مجموعه امارات مال ساخته شده است و منطقه ای به مساحت ۲۲،۵۰۰ متر مربع است، که شامل یک پارک برفی عالی، پنج سراشیبی با ارتفاع و اندازه های مختلف و یک منطقه اسکی واقعا بزرگ است. شما می توانید در اینجا شانس خود را در اسکی، سورتمه سواری، اسنوبورد و بسیاری از ماجراجویی های دیگر امتحان کنید.
دیگر مجبور نیستید در صف های طولانی صبر کنید تا بلیط های خود را دریافت کنید. ما می توانیم بلیط ورودی مستقیم این پارک را برای شما رزرو کنیم.
برای تهیه بلیط این تور، از این لینک اقدام کنید.

پل های ارتباطی جاده شیخ زاید

خیابان شیخ زاید به تمامی خیابان های دبی راه دارد به همین دلیل همواره جز پر رفت آمد ترین خیابان های دبی است.
شیخ زاید دارای اینترچنج های متعددی است، اینترچنج ها پل ها و اتصالات جاده ای هستند که با هدایت وسایل نقیله از مسیر های خلوت مانع از ایجاد ترافیک می شوند.
این خیابان دارای 4 پل ارتباطی است که بخشهای متفاوت دبی را به هم متصل می کند.

پل ارتباطی 1: جاده مرکز مالی به سمت حومه شهر دبی، برج خلیفه و مرکز خرید دبی
پل ارتباطی ۲: به سمت جاده حدیقه، پارک صفا و جمیرا در غرب و جاده میدان به سمت میدان در شرق
پل ارتباطی ۳: به سمت القوز از جاده مانارا در شرق
پل ارتباطی ۴: به سمت مرکز خرید امارات، پارک طلا و الماس، جمیرای مادیانت، برج العرب، پارک آب‌ های وحشی، هتل ساحلی جمیرا از میان جاده اسکوویم یو ام ام و به سمت ام سقیم
پل ارتباطی 5: به سمت دبی مارینا، مدیا سیتی، اینترنت سیتی و نالج ولیج ( دهکده دانش)، منطقه امارات هیل

لیست رستوران های پیشنهادی

خیابان شیخ زاید خیابانی پر رفت و آمد و شلوغ است، به همین دلیل کافه و رستوران های بی شماری که معمولا هم زنجیره ای هستند دراین خیابان وجود دارند.
در لیست زیر شماری از این رستوران ها را مشاهده می کنید.

  • رستوران هاردیز
  • کافه کاریبو
  • رستوران زربوب
  • رستوران کمپانی زربوب
  • وندیس
  • تازا
  • گلوریا جینز
  • اکسپرس
  • بستنی بسکین رابینس
  • رستوران ناندوز
  • برگرکینگ
  • رستوران چیلیز
  • دونات دانکین

برای تهیه ووچر این رستوران ها می توانید از این لینک اقدام کنید. شما می توانید با ارائه این کوپن به صندوقدار و پرداخت هزینه یکی از غذاهای داخل منو از همان غذا یک عدد رایگان دریافت کنید.

امتیاز دهید!
کل: 0 میانگین: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

namad