ساحل جبل علی

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ نوشته شده توسط مهدی فرهادی دانستنی های دبی , مکان های گردشگری , مناطق اصلی دبی

یکی دیگر از سواحل محبوب و پرطرفدار در دبی ساحل جبل علی است. این ساحل تفریحی تجاری در 35 کیلومتری از جنوب غربی دبی واقع شده و توانسته 15 کیلومتر از خط ساحلی دبی را به خود اختصاص دهد.
این مکان نه تنها به عنوان یک ساحل برای گردشگری شناخته شده است بلکه به عنوان یکی از مهمترین شهرک های  صنعتی در کشور امارات به شمار می رود.

این بندر بزرگ و ارزشمند در دبی توانسته به عنوان بزرگترین و وسیع ترین منطقه بندری در خاورمیانه را به خود اختصاص دهد و در سال 2011 به عنوان نهمین بندر پر تردد جهان شناخته شود و به سیستم بزرگراه دبی و دهکده باربری فرودگاه بین المللی دبی مرتبط است.
پیش بینی می شود در صورت هفت برابر کردن ظرفیت این بندر، می توان جبل علی را به عنوان بزرگترین بندر در جهان معرفی کرد.
این بندر برنده جوایز متعددی، از جمله جایزه بهترین بندرگاه جهان در سال 2011 شده است.


ساحل جبل علی با شن ها و ماسه های طلایی و آب های زلال و شفاف توانسته به یکی از زیبا ترین سواحل طبیعی در دبی شناخته شود.
البته اگر تنها قصد تفریح و سرگمی و ورزش های آبی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از ساحل هایی همچون مارینا و جمیرا بازدید داشته باشید. اما باز هم افرادی هستند که سبک و سیاق این ساحل را دوست دارند و برای گذران وقت خود برای تفریح به این ساحل می آیند. ساحل جبل علی دارای خدمات رفاهی متعددی است از جمله هتل ها و استراحت گاه های لوکس، بازار های سنتی و مدرن، مکان های مناسب برای حمام آفتاب و کافه ها و رستوران هایی با منو بین المللی و بسیار ویژه که مطمعنا از صرف غذا در این رستوران ها لذت خواهید برد.


در این ساحل می توانید از ورزش هایی آبی مانند کایت سواری، موج سواری و باشگاه گلف نیز استفاده کنید و لحظات خوشی برای خود و همراهنتان رقم بزنید.
بیشترین تمرکز در این ساحل بر روی غواصی می باشد.

نحوه دسترسی به ساحل جبل علی:

همانطور که گفته شد این ساحل در افاصله 35 کیلومتری جنوب غربی شهر دبی قرار گرفته است. در صورتی که تمایل به استفاده از ماشین شخصی خود را دارید به خیابان شیخ زاید بیایید

چگونه از سی تی سنتر دیره به ساحل جبل علی برویم؟
فاصله بین سی تی سنتر دیره و ساحل جبل علی 36 کیلومتر می باشد.
ارزانترین شیوه، برای رسیدن به ساحل جبل علی استفاده از خط 88 اتوبوس می باشد. مدت زمان این سفر 1 ساعت و 17 دقیقه است.
سریعترین شیوه، برای رسیدن به ساحل جبل علی استفاده از تاکسی می باشد. مدت زمان این سفر 30 دقیقه و هزینه آن حدودا 100 درهم می باشد.
برای رفتن به ساحل جبل علی بهترین راه استفاده از مترو می باشد اما در صورتی که تمایل به استفاده از اتوبوس دارین می توانید از خط 88 اتوبوس استفاده کنید مدت زمان این سفر 1 ساعت و 17 دقیقه است و هزینه آن 12 درهم می باشد.

چگونه از دبی مال به ساحل جبل علی  برویم؟
فاصله بین دبی مال و ساحل جبل علی 28 کیلومتر می باشد.
سریعترین شیوه، برای رسیدن به جبل علی استفاده از تاکسی می باشد، مدت زمان این سفر 27 دقیقه و هزینه آن 90 درهم می باشد.

امتیاز دهید!
کل: 0 میانگین: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

namad