بزرگ‌ترین چرخ‌ و‌ فلک دنیا | چرخ و فلک عین دوبی |معرفی + تصاویر و …

بزرگ‌ترین چرخ‌ و‌ فلک دنیا | چرخ و فلک عین دوبی |معرفی + تصاویر و …

شهر توریستی دبی را، همه به‌عنوان شهری می‌شناسیم که زیباترین سازه‌ها و جذاب‌ترین تفریحات را در خود گنجانده است. شهری که هر ساله میلیونها نفر را از اقصی نقاط دنیا به سوی خود می‌کشاند. جدا از ساختمان‌های زیبا و مراکز تفریحی متنوع، شهر زیبای دبی رکورد دار مرتفع‌ترین و بزرگ‌ترین سازه‌های جهان می‌باشد، که بسیاری از این ساختمان‌ها در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده‌اند. یکی از سازه‌های جذابی که دبی در دل خود جای داده است و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند، چرخ و فلک عین دوبی، بزرگترین چرخ و فلک دنیا است. بریم دبی در این مقاله به معرفی کامل چرخ و فلک عین، که یکی از جاهای دیدنی دبی می‌باشد، می‌پردازد.

بلندترین چرخ و فلک دنیا

فهرست مطالب

چرخ و فلک دبی کجاست؟(آدرس و نقشه)

بزرگترین چرخ و فلک دنیا در جزیره بلو واترز که در جنوب غربی این شهر واقع شده است‌ قرار دارد. فاصله جزیره بلوواترز تا مرکز شهر (دبی مال)، 24 کیلومتر می‌باشد. البته فاصله این جزیره تا ابوظبی نیز فقط 120 کیلومتر است. چرخ و فلک عین دبی، تنها یکی از چندین جاذبه توریستی این جزیره می‌باشد.

این جزیره مصنوعی که در سال 2018 افتتاح شده است، رستوران های دیدنی و خاصی در دل خود دارد.برای مثال رستوران دِ لاندن پراجکت و … البته دیدنی‌های جزیره بلوواترز محدود به یک چرخ و فلک غول‌پیکر و چند رستوران باکیفیت نیست. این جزیره، مکانی است که با اقامتگا‌های متنوع و مجلل، موزه مادام توسو، اماکن تفریحی لوکس، فروشگاه‌های متعدد و سرویس نقل و انتقال هوشمند، انتخاب اول میلیون‌ها تاجر و توریست است

مسیر دسترسی به چرخ و فلک دبی

اگر وسوسه شده‌اید که بزرگترین چرخ و فلک دنیا را ببینید و در کنار آن از سایر امکانات جزیره بلوواترز استفاده کنید، کافی است خودتان را به عروس امارات یعنی دبی برسانید. از دبی به چهار طریق می‌توانید به جزیره بلوواترز بروید و چرخ و فلک دبی را ببینید و از ابهت و شکوه آن لذت ببرید

مسیر اول(پیاده‌روی): اگر به پیاده‌روی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید تا رسیدن به مقصد از زیبایی‌های اطراف و مناظر دیدنی استفاده کنید، می‌توانید از اقامتگاه تفریحی ساحل جمیرا با حدود 20 دقیقه پیاده‌روی به چرخ و فلک دبی برسید. البته پل عابر “د وارف لینک” هم برای پیاده‌روی و هم برای دوچرخه‌سواری مناسب است.

مسیر دوم: در این مسیر شما با ترکیبی از پیاده‌روی و مترو به بزرگترین چرخ و فلک دنیا می‌رسید. می‌توانید از ایستگاه متروی داماک اقدام کنید و حدود 15 دقیقه پیاده‌روی به مقصد برسید. 

مسیر سوم: این مسیر قطعا برای درصد زیادی از گردشگران تازگی دارد. در این مسیر می‌توانید با تاکسی به چرخ و فلک عین برسید. البته این تاکسی مسیر آسفالت را طی نمی‌کند. این تاکسی آبی است و از راه آب شما را به مقصدتان می‌رساند نام این وسیله نقلیه فری است و بازه ساعت فعالیت‌های این تاکسی‌ها بین 13 تا 10 شب می‌باشد هر نیم ساعت می باشد، ایستگاه این قایق ها اسکله مارینا روبروی مارینا مال و در مقابل اسکله بلوواترز است. هزینه این تاکسی آبی یا دبی فرری حدود 4 درهم است.

مسیر چهارم: یکی دیگر از مسیرهای رسیدن به چرخ و فلک عین، اتوبان شیخ زائد است البته با اجاره ماشین در دبی می‌توانید از این مسیر خودتان را به مقصد برسانید.

چرخ و فلک چشم دبی

معرفی چرخ و فلک دبی

همانطور که اشاره شد، چرخ و فلک دبی، یکی از سازه‌های مرتفع دنیا است که لقب بلندترین چرخ و فلک دنیا را یدک می‌کشد.این چرخ و فلک را همه با نام عین دبی که به معنی چشم دبی است می‌شناسند. منظره‌ای که دورنمای این سازه به تصویر می‌کشد دقیقا شبیه یک چشم بسیار بزرگ است، البته شاید این نامگذاری دلیل دیگری داشته باشد. برای مثال شاید به این دلیل به چرخ و فلک دبی می‌گویند چشم دبی که وقتی در نقطه اوج این فان‌فار قرار می‌گیرید دیدی 360 درجه دارید و کل دبی را می‌توانید مشاهده کنید.

چرخ و فلک دبی، فقط لقب بلندترین چرخ و فلک دنیا را یدک نمی‌کشد، بلکه به علت ابعادی که دارد یکی از سازه های مورد احترام و توجه مهندسان جهان است و به همین دلیل لقب “سازه‌ای بی‌سابقه در دنیای مهندسی” را نیز به دنبال دارد.

چرخ و فلک عین دبی

مشخصات چرف و فلک دبی

همانطور که در عکس‌های چرخ و فلک دبی مشاهده می‌کنید، عظمت این سازه در عکس نیز مشخص است. در گذشته انسان اگر آرزوی پرواز در آسمان را داشت باید با رویای آن سر می‌کرد. کمی که گذشت با سوار شدن بر هواپیما می‌توانست به این آرزو دست یابد اما امروزه با سوار شدن بر چرخ و فلک عین، می‌تواند سفری خاطره‌انگیز و 48 دقیقه‌ای به آسمان داشته باشد و از دیدن مناظر بی‌بدیلی که چشم‌اندازها برایش به تصویر می‌کشند، لذت ببرد.این چرخ و فلک شما را تا ارتفاع 250 متری بالا می‌برد. یکی از ویژگی‌های جذاب این سازه، 48 اتاقک آن می‌باشد که همزمان 1750 نفر را در خود جای می‌دهند. این چرخ و فلک با سرعت بسیار کمی حرکت می‌کند و همانطور که ذکر شد سفر شما به آسمان با این وسیله 48 دقیقه طول می‌کشد و این یعنی به اندازه کافی فرصت دارید تا از مناظر زیبایی که به واسطه ارتفاع گرفتن از زمین در مقابل دیدگانتان پدیدار می‌شوند، لذت ببرید. در واقع سوار شدن در این چرخ و فلک یکی از جذاب‌ترین خاطرات عمرتان به حساب می‌آید.

بلندترین چرخ و فلک دنیا

امکانات داخل اتاقک‌های چرخ و فلک دبی

در اتاقک‌های این چرخ و فلک امکانات جذابی در نظر گرفته شده که باعث می‌شود یک سفر راحت را تجربه کنید. از امکانات اتاقک های چرخ و فلک دبی می‌توان به کاناپه‌های راحت، تهویه هوا، کفپوش چوبی و … اشاره کرد که همگی برای یک سفر دلچسب در نظر گرفته شده اند.اما اینها امکانات ابتدایی هستند و کابین‌ها، با توجه به دسته‌ای که در آن قرار گرفته‌اند امکانات و خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند.

چرخ و فلک عین دبی

کابین بیسیک و یا استاندارد چرخ و فلک دبی

در این کابین ها که ظرفیتشان حداکثر 40 نفر است، خبری از امکانات خاصی نیست. تمام امکانات این کابین‌ها مربوط به دست‌ودلبازی آسمان است و چشم‌اندازهای زیبایی که در مقابل دیدگانتان نقش می‌بندند. تنها لذتی که در این کابین‌ها وجود دارد، لذت تماشای مناظر بی‌نظیر است

چرخ و فلک چشم دبی

کابین لانژ پلاس چرخ و فلک عین دبی

کابین‌های لانژ پلاس، تفاوت چندانی با کابین‌های استاندارد ندارند.در تفاوت بین این دو کابین به دو ویژگی می‌شود اشاره کرد. ویژگی اول این که کسانی که کابین لانژ پلاس را انتخاب کرده‌اند از ورودی رو به دریا سوار چرخ و فلک چشم دبی می‌شوند و ویژگی دوم هم این است که از مسافرین این کابین‌ها با یک نوشیدنی خانگی پذیرایی می‌شود

کابین وایب پلاس چرخ و فلک دبی

چرخ و فلک چشم دبی

تفاوت وایب پلاس با لانژپلاس چشمگیر است و فقط به دو گزینه محدود نمی‌شود. افرادی که بلیط وایب پلاس را تهیه می‌کنند می‌توانند از بین نوشیدنی‌های الکلی و غیر الکلی دو نوشیدنی انتخاب کنند. افراد این کابین‌ها نیاز نیست که در صف بایستند و بی‌معطلی از گیت بازرسی امنیتی گذر می‌کنند. جدا از این، پولی بابت نوشیدنی‌ها و تنقلاتی که در سالن انتظار میل می‌کنند، نمی‌پردازند و مثل مسافران لانژ پلاس، از سالن ورودی رو به دریا سوار چرخ و فلک چشم دبی می‌شوند. نکته قابل توجه این است که فقط افراد بالای 21 سال می‌توانند بلیط‌های این کابین را تهیه کنند.

کابین پرمیوم چرخ و فلک دبی

در کابین پرمیوم چرخ و فلک چشم دبی، 3 نوع نوشیدنی درنظر گرفته شده است که اعضای کابین می‌توانند از بین آنها نوشیدنی مدنظر خود را انتخاب کنند. ورودی کابین‌های پرمیوم نیز از سالن رو به دریا می‌باشد

کابین خانوادگی و کابین خانوادگی پلاس چرخ و فلک دبی

این کابین‌ها برای خانواده‌های 4 نفری در نظر گرفته شده‌اند.(اگر تعداد اعضای خانواده شما بیشتر از 4 نفر است می‌توانید بلیط اضافه تهیه کنید.) همانطور که از اسم این کابین‌ها پیداست، محیطی مناسب برای خانواده می‌باشند.کابین خانوادگی و کابین خانوادگی پلاس، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند به جز در یک مورد که، در کابین خانوادگی هیچ گونه خوراکی و نوشیدنی برای مهمانان در نظر گرفته نشده است اما در کابین خانوادگی پلاس، مهمان‌ها می‌توانند یک نوشیدنی و یک میان وعده انتخاب کنند.

بلندترین چرخ و فلک دنیا

کابین سلبریت کلوپ چرخ و فلک دبی

از اینجا به بعد، کابین‌ها در دسته کابین‌های لاکچری قرار می‌گیرند. اگر جلسه کاری دارید و یا اگر می‌خواهید یک مهمانی خودمانی راه بیاندازید، کابین‌های سلبریت کلوپ، گزینه بسیار مناسبی می‌باشند. در این کابین‌ها فقط شما و مهمانان حضور دارید و شخص دیگری اجازه ورود ندارد و همچنین از مهمانان کابین سلبریت کلوپ چرخ و فلک دبی با غذاهای خوش طعم و نوشیدنی‌های متنوع و دلچسب پذیرایی می‌گردد.

کابین سلبریت پلاس چرخ و فلک عین دبی

در نهایت به گرانترین کابین چرخ و فلک عین دبی می‌رسیم. کابین سلبریت پلاس. کابینی با ظرفیت 40 نفر که برای جشن‌های مجلل مناسب است. جشنی در دل آسمان دبی، در حالی که کل شهر زیر پای شماست. در این کابین به اندازه کافی، غذای متنوع، میان وعده‌های مختلف و نوشیدنی‌های گوارا موجود است به علاوه این که در این کابین‌ها، متصدی کافه مخصوص نیز حضور دارد.

چرخ و فلک عین دبی

تاریخچه ساخت چرخ و فلک عین دبی، بلندترین چرخ و فلک دنیا

پروژه ساخت چرخ و فلک عین دبی در سال 2013 شروع شد. شرکت سازنده این سازه عظیم کمپانی هلندی Hyundai Engineering And Construction بود و از آنجا که قصد داشت بلندترین چرخ و فلک دنیا را در یک جزیره مصنوعی بنا کند، باید با روش‌های جدید جزیره را لایروبی می‌کرد و خاک آن را مستحکم می‌ساخت که تمام این فعالیت‌ها 2 سال طول کشید و در سال 2015 ساخت این چرخ و فلک عظیم شروع شد و در نهایت در سال 2021 به اتمام رسید و در تاریخ 21 اکتبر افتتاح شد. ساخت این سازه باعث گسترش صنعت توریسم شد. اطلاعات جالبی در خصوص ساخت این چرخ و فلک غول‌پیکر وجود دارد که بد نیست بدانید. در ساخت چرخ و فلک دبی از 9 هزار تن آهن استفاده شده است.یعنی از آهن به کار رفته در برج ایفل بیشتر! وزن این سازه چیزی در حدود 10 هزار تن می‌باشد که پایه‌های نگهدارنده آن، 7 هزار تنی می‌باشند.این چرخ و فلک یکی از ایمن‌ترین سازه‌های جهان است چرا که در مقابل طوفان‌های شن و زلزله‌ها مقاومت خوبی از خود نشان داده است و یکی دیگر از نکات جالب این چرخ و فلک که ایمنی بالای آن را به رخ می‌کشد، وصل بودن تمام کابین‌ها به ژنراتور برق اضطراری می‌باشد.

چرخ و فلک چشم دبی

چرخ و فلک چشم دبی تعطیل شده است؟

چرخ و فلک چشم دبی در 21 اکتبر 2021 شروع به کار کرد و در تاریخ 14 مارس سال 2022 به طور موقت، جهت توسعه امکانات و خدمات تعطیل شد. ابتدا با توجه به اعلانیه سایت رسمی عین دبی قرار بود که این تعطیلی تا آخر ماه رمضان باشد اما اعلانیه دوم این سایت، خبر از ادامه این تعطیلی تا پایان تابستان داشت و اکنون خبری از زمان دقیق بازگشایی این چرخ و فلک نیست. تنها اطلاعیه‌ای که در سایت رسمی چرخ و فلک عین دبی، خبر جدیدی در خصوص بازگشایی این مکان دارد، پست آخر این سایت است که در آن اشاره شده، زمان دقیق بازگشایی از طریق سایت رسمی این سازه اعلام می‌گردد. فعلا زمان بازگشایی بازگشایی به پایان سه ماهه اول سال 2023 شده است.

نرخ بلیط چرخ فلک دبی چقدر است؟

چرخ و فلک دبی یا عین دبی در حال حاضر تعطیل می باشد ولی نرخ بلیط عادی چرخ و فلک دبی در زمانی که این مجموع فعالیت داشته حدود 150 درهم بوده است، 

چرخ و فلک چشم دبی کجاست؟

چرخ فلک دبی یا عین دبی در جزیره مصنوعی بلوواترز دبی در نزدیکی ساحل مارینا می باشد

ارتفاع و ظرفیت چرخ و فلک چشم دبی چقدر است؟

این چرخ و فلک 250 متر ارتفاع دارد و ظرفیت این چرخ فلک 1700 نفر می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
Last Updated: 2024-02-20By